veelgestelde vragen

1 Bestelling


1.1 Hoe kan ik bestellen? 

Bestellen kan eenvoudig. Bij de producten treft u een knop aan: “in winkelmand” , daarmee kunt u producten in de winkelwagen leggen. In het grijze vlak staat het aantal producten, door op het pijltje naar boven te drukken vermeerderd u het aantal producten en door op het pijltje naar beneden te drukken verminderd u het aantal. Ook kunt u direct een aantal in dit vak intypen. Op de afrekenpagina vragen wij om een aantal gegevens. U hoeft niet in te loggen of een account te hebben/maken. Als u eerder een account aangemaakt heeft kunt u inloggen en uw bestelling nog eenvoudiger doen, al uw gegevens zijn dan al ingevuld.

1.2 Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Ja dat kan. U kunt uw bestelling altijd wijzigen. Neemt u daarvoor contact met ons op via het contactformulier en vermeld het bestellingnummer welk u bij uw bestelling gekregen hebt.

1.3 Ik heb geen bevestiging ontvangen?

Van een bestelling ontvangt u altijd een bestelbevestiging per email. Als u deze niet heeft ontvangen wilt u dan contact met ons opnemen via het contactformulier?

2 Levertijd


2.1 Wat is de levertijd?

Indien uw bestelling voor 16.00 bij ons binnen is wordt deze in principe dezelfde dag nog verzonden. De meeste artikelen hebben we op voorraad. Wij verzenden voornamelijk met PostNL, levering doorgaans binnen twee werkdagen. Indien door u gewenst kunnen wij ook naar een Kiala punt verzenden. Geeft u dat graag duidelijk aan op de afrekenpagina in het vak “bijzonderheden” met vermelding van het juiste adres van het afhaalpunt. Er zijn geen extra kosten aan het verzenden met Kiala verbonden.

2.2 Niet op voorraad, wat is dan de levertijd?

Veel artikelen hebben wij op voorraad en kunnen wij direct leveren. Indien een artikel niet (meer) op voorraad is nemen wij contact met u op. In overleg kunnen wij uw bestelling wijzigen of gratis annuleren. In het laatste geval krijgt u het volledige aankoopbedrag direct teruggestort op uw rekening.

3 Betalen


3.1 Hoe kan ik betalen?

U kunt in onze webshop betalen via Ideal via uw eigen bank of door overschrijving van het bedrag op onze rekening voorafgaand aan de levering. Voor beide mogelijkheden wordt gehanteerd dat de bestelling pas verzonden wordt als de betaling bij ons binnen is.

3.2 Kan ik ook achteraf betalen?

U kunt ook achteraf betalen. U koopt nu en betaalt pas over 14 dagen! U ontvangt altijd eerst het product en daarna heeft u 14 dagen de tijd om te betalen. Voor achteraf betalen brengen wij € 2,50 kosten in rekening. Indien deze betalingstermijn overschreden wordt behouden wij ons het recht voor om zonder verdere aanmaningen / betalingsherinneringen de vordering uit handen te geven aan een incassoburo. Het spreekt vanzelf dat de hiermee gemoeide kosten aan u doorberekend zullen worden.

3.3 Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

4 Verzenden en verzendkosten


4.1 Wat zijn de verzendkosten in NL?

Voor bestellingen tot € 50 rekenen wij binnen Nederland € 6,05. Bij bestellingen boven € 50,- is verzending gratis. Alle pakketten welke wij verzenden, ook zg “brievenbuspakjes” (bijvoorbeeld boeken of  kleine fournituren) worden met statusinformatie verzonden. Uiteraard worden bestellingen eventueel samengevoegd om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. Uiteraard kunnen wij uw bestelling ook verzenden naar een Kiala afhaalpunt bij u in de buurt. U kunt dit op de afrekenpagina onder “bijzonderheden” aangeven; vermeld u aub duidelijk welk afhaalpunt u wilt gebruiken! Verzenden met Kiala geeft geen wijziging in de verzendkosten.

4.2 Wat zijn de verzendkosten buiten NL?

De tarieven voor verzending naar het buitenland zijn op aanvraag.

4.3 Kan ik mijn verzending ook volgen?

Bijna alle bestellingen worden verzonden met PostNL en zijn voorzien van een track & trace code. U kunt van ons de track & trace code ontvangen. Wij behouden ons echter het recht voor om eventueel voor een andere vervoerder te kiezen.

4.4 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

U kunt uw bestelling ook afhalen in onze winkel aan de Langewâl nr 15 te 8401 DD Gorredijk gedurende onze openingstijden.

5  Ik kan het niet vinden


5.1 Ik zoek een specifiek artikel en kan dit niet vinden?

In onze webshop staat een selectie van het assortiment. Het kan voor komen dat wij een artikel wel kunnen leveren maar dat het (nog) niet in onze shop geplaatst is.

5.2 Kan ik ook artikelen bestellen die niet op de site staan?

Mail ons uw wensen en u hoort van ons binnen 2 werkdagen of wij het artikel kunnen leveren. Als het artikel nog te leveren is kunnen wij het voor u bestellen. Als wij een artikel voor u bestellen dat niet op de site staat en dus niet  via de site besteld kan worden, vragen wij u vriendelijk het totaalbedrag van uw bestelling vooraf over te maken op onze rekening.

6 Garantie


6.1 Heb ik ook garantie?

Op de artikelen geldt naast de wettelijke garantie de eventuele fabrieksgarantie. Voor vragen over garantie kunt u terecht via het contactformulier.

6.2 Wat houdt de wettelijke garantie in?

De wettelijke garantie betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren, het moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, zorgen wij in goed overleg zo snel mogelijk voor een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door kosteloze vervanging, reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag.

6.3 Wat houdt de fabrieksgarantie in?

De fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt afgegeven door de fabrikant/importeur. Het kan zijn dat de fabrikant/importeur zelf voorwaarden heeft gesteld aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie en de termijn hiervan kun je vinden in de garantiebepalingen die bij het product zijn ingesloten. Wij leveren alle producten met volledige fabrieksgarantie, afhankelijk van de fabrikant onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en non-conformiteit.

6.4 Hoe kan ik aanspraak maken op garantie?

Voor vragen over garantie kunt u terecht bij onze klantenservice of via het contactformulier.

6.5 Ik heb een beschadigd of verkeerd product ontvangen, wat moet ik doen?

Controleer bij ontvangst van het product of het juiste product onbeschadigd en compleet is afgeleverd. Mocht dit niet het geval zijn wilt u dit dan zo spoedig mogelijk aan ons melden via het contactformulier ? Ook hier zorgen we middels vervanging, reparatie of terugbetaling voor een passende oplossing.

6.6 Ik heb een defect product ontvangen, wat moet ik doen?

Mocht een product direct bij ontvangst defect zijn, dan verzoeken wij u ons daar over zo snel mogelijk te informeren en het product aan ons te retourneren. Wij zorgen dan voor een passende oplossing afhankelijk van het artikel door vervanging, reparatie of terugbetaling.

7 Retourneren


7.1 Ik wil een artikel terugsturen, kan dat?

Ja dat kan. U heeft het recht om de door u bestelde artikelen binnen 14 dagen na ontvangst aan ons te retourneren.

Indien u uw pakket wilt retourneren moet u dat binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling melden via retourformulier. Uw retourzending dient voldoende gefrankeerd aan ons adres verzonden te worden. Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u een bevestigingsmail. Voor garens (wol en/of katoen) geldt dat wij deze alleen retour nemen indien deze onaangebroken zijn, in originele verpakkingen, vrij van rook- of andere luchtjes, vrij van honden- en/of kattenharen enz.. De retourzending wordt door ons eerst beoordeeld waarna wij u per e-mail onze bevindingen mededelen. Indien de retourzending in aanmerking komt voor vergoeding storten wij het volledige aankoopbedrag binnen 7 dagen terug.

7.2 Kan ik een aanbiedingsartikel ruilen of terugbrengen?

Aanbiedingsartikelen kunnen helaas niet teruggebracht worden.

8. Klachten


8.1 Hoe kan ik een klacht indienen?

Mocht u een klacht hebben over de levering, service of andere zaken, dan horen wij dat graag van u. Stuurt u dan een e-mail naar: info@wol-enhobbyshopwiko.nl. Wij nemen uw klacht in behandeling en proberen deze zo goed mogelijk op te lossen. Wij beantwoorden uw klacht of opmerking altijd binnen 5 werkdagen.

9 Contactgegevens


9.1 Hoe kan ik jullie bereiken?

Onze klantenservice is dinsdag t/m vrijdag van 11.00 tot 17.00 uur bereikbaar op telefoonnummer  0613 53 64 50. Uiteraard kunt u ons ook mailen of een bericht sturen via het contactformulier.

9.2 Kan ik jullie ook bezoeken?

U bent uiteraard welkom in onze winkel aan de Langewâl 15 te 8401 DD Gorredijk gedurende onze openingstijden.

10 Algemene Voorwaarden


onze algemene voorwaarden kunt u hier downloaden